Danes, 11. septembra 2025, Zveza potrošnikov Slovenije ob 35-letnici delovanja gosti in organizira mednarodno konferenco, ki je v Hiši EU v Ljubljani združila domače in mednarodne strokovnjake, odločevalce in zagovornike zdravja. Osrednja tema konference je vpliv oglaševanja hrane z veliko vsebnostjo sladkorja, maščob in soli na otroke ter iskanje učinkovitih zaščitnih ukrepov, ki jih potrošniške organizacije lahko oblikujejo skupaj s strokovnjaki in odločevalci.
Čezmerna teža in nezdrava prehrana otrok postajata globalni izziv brez učinkovitih rešitev. O vprašanju danes ne razpravlja več le stroka, temveč tudi starši, ki se soočajo z neposrednimi posledicami, tj. s čezmerno težo oziroma debelostjo svojih otrok. Pisani junaki na embalaži, zbiranje igrač, vplivneži na družbenih omrežjih, oglasi med športnimi prenosi – vse to so taktike, s katerimi industrija vsakodnevno nagovarja najmlajše. Najpogosteje gre za živila z veliko vsebnostjo sladkorja, soli in nasičenih maščob.
Rezultati raziskave Zveze Potrošnikov Slovenije razkrivajo: samoregulacija ne zadostuje
Raziskave ZPS kažejo, da je več kot 60 odstotkov vseh oglasov za živila na televiziji neprimernih za otroke, sporna sporočila pa so prisotna tudi v otroških revijah, trgovinah in na družbenih omrežjih. Prostovoljne zaveze industrije (EU Pledge) se izkažejo za neučinkovite – omejitve so preohlapne, kršitve pa večinoma ostajajo nekaznovane.
Več o dogodku preberi TUKAJ